Seneca Ridge

Seneca Ridge är namnet på en av gatorna i mitt område. Jag gick en vända häromdagen och hamnade där efter att ha följt en av gångstigarna bakom husen. De är mysiga, våra walking trails. 

Fotade också utmed vägen. Jag tänkte att jag skulle visa vad jag tycker är speciellt med amerikanska gator. De utmärker sig med sina postlådor med en liten röd flagga på sidan. Även brandposter finns utmed vägarna. Husen ser lite olika ut beroende på vart man kommer men många av husen i mitt område liknar de på bilderna nedan. 

Många hus stoltserar med den amerikanska flaggan. Ofta står mer än en bil på garageuppfaterna då det är enda färdsättet. Kollektivtrafiken existerar knappt. Många har jeepar eller liknande alternativt en pick-up med flak. Varannan bil är alltså inte märket Volvo som hemma... 

Hursomhelst, Seneca är också namnet på en indianstam. Kursen jag går som tar mig på en tour till Niagara Fallen i juni handlar till stor del om indianer. Idag har jag lämnat in min sex sidors långa uppsats och hållt en presentation inför gruppen. Skönt att ha det klart! Imorgon börjar dock redan min nästa kurs, Business English, som kommer att pågå två gånger i veckan, under sex veckors tid. 











Kommentarer

Kom ihåg






Trackback