Pancakes and class

Det har inte blivit många inlägg i veckan precis. Tänker att now is the time! 

Igår, lördag, hade jag en sån där riktig slappdag. Jag kunde äntligen sova ut utan att behöva bli väckt av ett alarm. Det behövdes med tanke på sjukdomen. Efter en lugn morgon hörde Moa av sig och ville käka glass men vi styrde om planerna då vi började bli hungriga. Vi hamnade därför på IHOP, ett ställe där de säljer mängder av olika sorters pannkakor. Mysigt! Under eftermiddagen sov jag någon timme till innan det var dags att dra hem till Moa. Dit kom även Elin och Frida för ytterligare en mellokväll. Vi håller fast vid våra svenska traditioner här trots att jag sällan ser programmet på hemmaplan. 

Idag har jag haft min första klass. Den kommer att vara vid ytterligare två tillfällen de två kommande helgerna. Jag hade sällskap av Diane som jag känner sedan innan fast träffade lite nytt folk också. Men vet ni vad?! Klassen är en förberedelse för en tripp. I juni ska jag därför till Niagarafallen! Ska bli så roligt! Dagens lektion var ganska långsam måste jag säga. Flera av de jag studerade med klagade på läxorna vi fått. Jag däremot tycker att det varit ganska chill hittills. Vi hade en pre-assignment och skulle skapa en storyboard. Det kändes som om jag gjorde en läxa för lågstadiet. Jaja, det är trippen i juni jag ser fram emot! 












Kommentarer

Kom ihåg






Trackback