Alexandria

Den här helgen har varit fullspäckad. Dessutom har den varit en dag längre än vanligt på grund av President's Day. Fredagen började hursomhelst med middag på en burmesisk restaurang med Nadine och Sabrina. Under tiden hade vi kontakt med Franka och bestämde oss för att gå till en bar i närheten med henne efter middagen. Jag hade ingen aning om att baren ens existerade men den låg inte alls långt bort från där jag rör mig dagligen. Vi hade trevligt i alla fall. Rökte också vattenpipa, det har jag aldrig provat förut! Tydligen är det poppis i Tyskland också så mina tyska vänner fick introducera mig till detta. Mest var det väl roligt att se alla tricks de kunde göra. Det vill säga blåsa ringar med röken och få drinkar att ryka. Senare under kvällen kom en dj och då blev det lite dansande också!
 
På lördagen drog jag, Moa och Franka till Alexandria som ligger i samma riktning som DC härifrån sett. Det var ett mysigt område men det var faktiskt fruktansvärt kallt så vi blev inte så värst långvariga. På vägen hem i bilen beslutade vi oss för att dra till samma bar som på fredagskvällen. Innan hängde vi hemma hos Moa och tog faktiskt en del bilder så de kommer upp här någon gång när jag har tid. 
 
Ute mådde jag inte så bra och nu har jag dragit på mig en rejäl hosta, lite feber och frossa. Hade dock otroligt roligt på vägen hem och innanför dörren kunde vi inte sluta skratta. Jag sov över hos Moa och chillade hos henne under söndagen. Vi gick faktiskt en promenix på en timme innan Franka joinade oss igen för att dela lite bilder. Senare på kvällen dök också Elin upp och så blev det mellomys.
 
Idag har det alltså varit President's Day. Alla som jobbar för regeringen är då lediga och skolorna är stängda. Min värdmamma var då ledig precis som tjejerna. Fick erbjudande att följa med dem till DC så släpade mig iväg optimistiskt med lite hosta. Däremot fick jag världens frossa när vi var där så nu ska jag försöka sova och kurera mig tills en ny jobbvecka börjar imorgon. I DC besökte vi i alla fall Natural History Museum och kikade på fjärilar, samt såg en IMAX bio om USAs nationalparker.
 
Nu ska jag låta er kika på några knäpp från Alexandria.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback