Running, beach & skyline

Det här kan jag definitivt vänja mig vid. Skulle man kanske inte varit au pair i Miami istället? Hörde dock innan jag åkte att det inte var så många i det här området. Många pratar dessutom spanska eller portugisiska här nere och väljer därför au pairer som pratar de språken. Men alltså det här stället är inte helt fel!

Vi försöker faktiskt att starta varje morgon med en joggingrunda medan vi är här. Mitt förslag så måste säga att jag är stolt. Jag behöver skaffa mig lite sundare vanor. Medan jag var sjuk med förkylningar och lunginflammation i ungefär tre månader så låg jag mest på sängen och åt godis. Jag var för trött för att ens gå en kort promenad. Nu är jag tillbaka på banan igen men det blir liksom inte lika mycket vardagsmotion som hemma. Jag går inte till jobbet för att jag bor där jag jobbar. Jag går inte till affären eller gallerian för det är både långt och man måste passera större och trafikerade vägar. Här tar man helt enkelt bilen när man ska uträtta dessa ärenden. 

Nog om det, idag startade vi i alla fall dagen med en joggingtur i området. Först förbi en hamn där vi kunde se Miami's skyline över vattnet och slutade sedan upp med att vi joggade längs med stranden. Superfint, dock tog vi ju bilden när vi var svettiga och goa utanför hotellet. Jaja, jag är ingen expertbloggare! 

Så fort vi gjort oss i ordning ska vi in till fastlandet och downtown Miami. Spännande spännande! 





Kommentarer

Hoppas du får en fin Valborg & lycka till med bloggen! Kram<3

Svar: Tack så mycket! Valborg firar jag inte i år men det är toppen ändå :)
ellenarnholm.blogg.se

Anonym

Hej! Ska åka som Au Pair själv och tänkte fråga om du kan tipsa lite med spara pengar osv, jag vill resa mycket under mitt år och tänkte därför fråga hur mycket du tycker man bör spara av sin lön varje vecka för att kunna resa till tex, new york, Florida Cali kanske Hawaii osv, ska själv bo i Virginia! :)

Svar: Hej! Vad roligt att du skriver och frågar :)

Lönen du får är ungefär $195 men de flesta värdfamiljerna ger dig $200. Ingen superlön med andra ord men den går ju som sagt enbart till nöjen, shopping och resor. Både boende och mat får du ju av värdfamiljen.

Jag hade sparat pengar innan jag åkte. Jobbade ett år innan jag drog iväg. Det är smart att ha en extra reskassa innan man börjar!

Jag gillar ju bland annat att shoppa och att gå ut och äta. Spenderar såklart pengar på sånt under veckornas gång. Försöker också att lägga undan en del för resor.

Att åka buss till till exempel New York tur och retur går på ca $50. Det kan man ju göra över en helg. Sen får du räkna med boende på ca $70-$100 per natt kanske men kika på Airbnb!

Ska man åka längre som tex Miami går flyg på ungefär $300 och boende ungefär samma kostnad per natt som i New York skulle jag tro. Sen tillkommer såklart mat och nöjen!

Ska inte bli alltför långdragen men det beror ju helt enkelt vad du har för hobbys/nöjen under veckornas gång och vart du vill resa. Vet att Hawaii är ganska dyrt. Jag försöker att lägga undan $80 per vecka men det håller inte alltid... Så satsa även på att spara ihop så mycket dom möjligt innan!

Hoppas att du fick frågan någorlunda besvarad!
ellenarnholm.blogg.se


Kom ihåg






Trackback