Ett sätt att rensa tankarna

Eller tankar man bara tankarna?

Det är verkligen inte helt fel att gå en promenad för att låta allt inne i huvudet snurra en stund. Rensa tankarna vet jag inte, de tycks bli fler när man skaffar sig egentid. Skönt är det i vilket fall att gå och klura på allt och inget! 

Ibland tar det tid innan jag tar mig ut. Grått, regnigt väder är inte alltid så lockande men när jag väl är ute är det inga problem. Igår var en sådan dag och jag njöt i fulla drag med musik i lurarna. Det fick mig att gå ytterligare en sväng även idag! 

Vad funderade jag på då?

Jo, A var magsjuk häromdagen. Kommer jag att bli smittad? Usch vad äckligt. Efter en stunds funderande kom jag på att det faktiskt finns betydligt värre saker. Som typ terroristattacker som faktiskt har dödlig utgång. Inte så illa ändå. 

Studier. Är det dags att ta steget i höst och flytta till en ny stad och göra plugglivet till en ny verklighet? Troligtvis ja. Kommer jag att komma in? Blir det som jag tänkt mig? Det återstår att se.

Au pair-livet? Det går upp och ner. Jag är inte så förtjust i huset jag bor i. Vissa dagar är det mest att stå ut. Med resten är jag dock ganska nöjd! Nu har jag dessutom så mycket roligt att se fram emot! Dessutom är tjejerna underhållande. A sa tidigare idag att när hon hälsar på mig i Sverige i framtiden ska hon packa med sig en burk med bin plus honung. Detta efter att jag berättat att hennes kombo nuggets med honung inte finns på snabbmatsrestauranger i Sverige. Undrar hur hon får med sig bina genom säkerhetskontrollen? J sa att hon älskar mig bara lite, men hon älskar mamma mest. Vilken tur, eller?!

Resplaner! Jag hade ingen aning om att jag skulle till Miami i slutet på april när jag vaknade i morse. Ändå sitter jag här med både flyg och hotell bokat. Jag och Carla var både spontana och snabba! Ska bli så roligt! 

Förresten kommer papsen och hälsar på igen över ett dygn. Han involverar detta i sin jobbresa. Nice!

I juni blir det roadtrip i Kalifornien. San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Las Vegas, Lake Havasu, Colorado River och Los Angeles kommer att bli hur kul som helst när Johanna kommer över! 

En helg direkt efter blir det Niagarafallen med kursen jag gått i DC. Jag är bara hemma över en natt innan jag åker efter värdfamiljen upp till Silver Lake, Michigan. 

Upp och ner och hit och dit. Både tankarna och Ellen far omkring verkar det som! 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback