Poolhäng och s'mores

Det här med sommarkvällar är inte helt fel. Jag drog iväg till Carla i Ashburn för att umgås en stund. Även hennes kompis Jessy var där. Det blev poolhäng, öl, snacks och s'mores. Inte alls illa! Ni skulle se Carlas hus förresten. Det är enormt, ett sånt där man ser på film ungefär. När man först kommer dit måste man passera en grind och en allé innan huset tornar upp sig. Poolen ser ut som den gör på lyxhotell ungefär och i anslutning till den finns en liten minigolfplan. Vem bor ens så?!



Kommentarer
Ilse

Hej! Jättebra blogg! Jag funderar lite på att bli au pair när jag ör klar med gymnasiet. Undrar bara lite hur man får kompisar och hur allt det sociala fungerar när man inte går i skolan och typ bara är med barnen. Skulle du kunna berätta lite om det?

Svar: Hej! Tack så mycket! :D

Jag tycker absolut att du ska åka som au pair. Det ger jättemycket på alla sätt och vis!

Jag fick kompisar redan första dagen faktiskt. Med Skandinaviska Institutet har man en introkurs i New York några dagar innan man åker till sin familj. Då får man bo med de som ska till i princip samma område. Lärde därför redan då känna tjejer som skulle bo nära mig.

Annars tillhör man också ett cluster (en grupp au pairer) som finns för varje område. De anordnar träffar regelbundet där man också lär känna nya vänner. Sen blir det alltid så att ens nyfunna vänner har nyfunna vänner så att vänskapskretsen blir större hela tiden. Ibland har även värdfamiljerna kontakt med varandra och då lär ju au pairerna också känna varandra och så vidare.

Du behöver med andra ord inte vara alls orolig för det här med kompisar! Hör gärna av dig om du har fler frågor :)
ellenarnholm.blogg.se


Kom ihåg






Trackback