Amazing weekend in NYC

I fredags efter jobbet tog jag bussen upp till New York och sedan tåget vidare mot Greenwich, Connecticut där Hanna bor med sin värdfamilj. Jag fick en rundvisning i Greenwich på lördagsmorgonen. Så fint område med riktigt stora och lyxiga hus! Vi drog därefter in mot stan med tåget som tog oss till Grand Central. Tänk att vardagspendla där till jobbet. Inte helt fel skulle jag säga! Jag var jättenöjd att komma dit bara med en helgs pendlande.

Dagen spenderade vi med att åka en färja ut förbi frihetsgudinnan och vidare mot Ellis Island. Där gick vi på invandringsmuseet. Faktiskt intressant men jag är ju ingen annan än självaste Ellen så jag tröttnar ju ganska fort. Men innan dess var det kul! Dessutom läste jag nyss ut en bok kallad Orphan Train som har lite med saken att göra. Den kan varmt rekommenderas, vet dock inte om den finns på svenska....

Lite senare åkte vi ut till Williamsburg som ligger i eller bredvid Brooklyn. Jag vet inte vilket! Hursomhelst ett nytt område för mig som var kul att se. Det var lite hippt sådär och de flesta som gick runt på gatorna såg ut som riktiga modebloggare!

På söndagen tog jag en dansklass på Broadway Dance Center. Äntligen! Stod verkligen på min bucket list! Jag körde HipHop med Q. Vilken glädje och energi det gav! Jag vill dit igen och dansa mera!

Mötte därefter upp Hanna igen i Bryant Park. Även min kompis Jessi från Sydafrika kom och joinade oss. Superkul! Vandrade längs 6th Ave mot Central Park och köpte med oss mat från Chipotle och bara chillade! Helmysigt! Nu är jag tillbaka i Sterling igen. Skriver på mobilen så bilderna hamnade i en helt slumpad ordning av någon anledning men jaja..!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback