Kluven!

Idag har jag fått antagningsbesked inför studier till hösten. Jag kom in på sjuksköterskeprogrammet i Göteborg som egentligen inte var mitt första val. Högst upp på listan stod civilingenjör i medicinsk teknik i Linköping, där jag är första reserv.

Så vad gör jag nu? Ska jag tacka ja till sjuksköterska eller ska jag försöka knipa den där reservplatsen? Jag vet varken ut eller in. Jag var nog inte särskilt säker på mitt beslut innan jag sökte heller. Nu är jag kluven! Göteborg lockar mer, just staden. Men undrar om jag egentligen hellre vill plugga till ingenjör?

Mamsen säger att välja utbildning i slutändan är lite som att halka på ett bananskal. Jag säger att hoppas att jag halkar i rätt jäkla riktning!

Här kommer lite fler New York-bilder från helgen.



Kommentarer

Kom till Göteborg Ellen! :D

Svar: Det vore nåt va? Sjuk beslutsångest om jag ska behålla den platsen eller försöka få reservplatsen!
ellenarnholm.blogg.se

Becks

Grattis! Reservplatsen är din om du vill ha den, nu är det du som får välja vart du vill halka :D Puss bästa Ellen, blir spännande år framöver vad du än väljer!! <3

Svar: Åh du är bäst! Jag längtar så efter dig!! Kram <3
ellenarnholm.blogg.se


Kom ihåg






Trackback