På resande fot!

Äntligen sitter vi på planet till varmare breddgrader. Det tycker jag behövdes efter några dagar med regn och rusk!
 
Hursomhelst har jag nu mina tre första veckor på Sjöstjärnan avklarade, två kvar när vi kommer hem. Den senaste veckan har jag haft en supermysig grupp som kallades Hajarna. Vi har varit på uteritter och haft både dressyr- och hopplektioner och mina elever har varit superduktiga. 
 
När vi hade avslutning igår frågade jag vad som varit bäst under veckan. En tjej svarade alla hopplektioner medan en annan svarade att hon kände att hon fått mer och mer kontroll på sin häst och hade utvecklats under veckan. Då blir man ju bara glad!
 
I början av veckan lyckades jag även vända en elevs negativa inställning till en positiv. Hon ville inte hoppa men jag pushade henne rätt bra och var ganska rak och tydlig med att försöker du inte kommer du ingenstans med din ridning. Dagen efter när vi hade en till hopplektion ville hon helt plötsligt inte sluta hoppa. Då är mitt jobb så roligt, när jag känner att jag kan stötta och hjälpa någon framåt!
 
En annan rolig händelse var när en av de minsta tjejerna i min grupp skulle tränsa. Hon nådde inte upp så jag fick hjälpa till gång på gång. Min tanke var att hon säkert skulle klara sig själv bara hon nådde upp. Hon fick då hämta en pall och sedan gick jag i skymundan en stund för att hon inte skulle fråga mig i alla fall. Jag stod och kikade hur det gick lite sådär i smyg. Mycket riktigt gav hon inte upp när hon väl stod på pallen och vips så var hästen tränsad och klar. Haha, det gäller verkligen att hjälpa dem på rätt sätt för att de ska kunna klara sig själva!
 
Ledargänget är för övrigt också bäst så jag har det hur bra som helst med alla runtomkring! Kan hända att jag hinner ladda upp lite bilder eller videos när jag kommer hem från Barcelona... 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback