Morotskaka

You gotta love it! Fika bör man annars dör man?!
 
Jag har hållt mig ganska nyttig i några månader nu. Det vill säga i princip helt utan både fika och godis. Synd bara att jag älskar att baka, annars skulle jag klara mig galant ett bra tag till! Det är faktiskt inte alls svårt att tacka nej till allt det söta om man bara bestämmer sig. 
 
Varför en morotskaka efter fyra månaders uppehåll? Jo, för jag längtade så efter att baka! Däremot blev det faktiskt inte en vanlig morotskaka, utan en gjord på vad många tror är nyttigare just nu. Det är faktiskt ganska intressant det där, vad som är nyttigt och inte. Ingen jäkla människa tror ju på samma sak! Så för att bilda mig en egen liten uppfattning om det här att blanda i mandelmjöl, kokosmjöl och pofiber istället för vanligt mjöl bestämde jag mig för att helt enkelt testa. I receptet jag följde byttes även strösocker ut mot sötströ, ett slags sötningsmedel. 
 
Om det är som många tror är det ju perfekt om man kan äta nyttiga kakor! Är det inte så gör det säkert inte så stor skillnad. Vi vet ju att socker är en stor hälsobov, så varför inte prova alternativen?
 
Kakan blev enormt god, vi får se om jag fortsätter att göra mer av den sorten! 
 
 
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback